پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ،در  این بسته از  خبرهای حوزه سینما ، به سراغ مهمترین رخدادهای این حوزه رفتیم که به سرعت مروری بر آنها می کنیم :

پنج فیلم ایرانی در جشنواره بین المللی نیوزلند باهم رقابت می کنند

 جشنواره بین‌المللی فیلم نیوزلند که از  امروز 13 آبان 1400 در چند شهر این کشور، هم‌زمان آغاز به کار می‌کند، پنج فیلم ایرانی را در برنامه نمایش‌های خود جا داده است.

«قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی، «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف، «جنایت بی‌دقت» کارِ شهرام مکری، «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی، پنج فیلمی هستند که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند. 

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از رقابت پنج فیلم ایرانی در یک فستیوال خارجی تا اکران فیلمی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری»

جشنواره بین‌المللی نیوزلند، در ۱۲ شهر این کشور به‌طور همزمان برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، ولینگتون، پایتخت نیوزلند است. این جشنواره از سال ۱۹۷۰ تا به امروز، بعد از پنجاه و یک سال برگزاری، به یک جشنواره مهم فیلم تبدیل شده است و هرسال، تعداد قابل توجهی از مهم‌ترین فیلم‌های سال را به نمایش می‌گذارد. 

علاوه بر این پنج فیلم، اکران آثاری چون «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون، «دست خدا» به کارگردانی سورنتینو، «تیتان» به کارگردانی ژولیا دوکورنو، «گزارش فرانسوی» به کارگردانی وس اندرسون، «خاطرات» ساخته ویراستاکول و «منطقه سیزده پاریس» به کارگردانی ژاک اودیار، تنها بخشی از برنامه این جشنواره هستند.

نیوزلند که از کشورهای موفق در مهار همه‌گیری کرونا بوده است، ابتدا بخش اوکلند را به دلیل ترس از شیوع این بیماری از برنامه‌های جشنواره حذف کرد اما  سرانجام اعلام شد که سایر نمایش‌ها به شکل سال‌های قبل از سر گرفته می‌شوند.

« پریسان » به میز تدوین رسید 

فیلمبرداری فیلم «پریسان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبیز بابایی ظرف چند روز گذشته و با انجام برخی از سکانس‌های خیابانی به پایان رسید. در حال حاضر عماد خدابخش تدوین را بر عهده گرفته و به زودی صداگذاری و ساخت موسیقی نیز آغاز خواهد شد.

ساخته جدید کامبیز بابایی قرار است در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.

این فیلم به نویسندگی علی مقدم و کامبیز بابایی مضمونی اجتماعی دارد و به تلاش و فداکاری‌های کادر درمان و قاچاق دارو توسط مافیای این صنعت که در روزهای شیوع ویروس کرونا به یکی از معضلات روز جامعه تبدیل شده، می‌پردازد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از رقابت پنج فیلم ایرانی در یک فستیوال خارجی تا اکران فیلمی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری»

فرهاد قائمیان، لیندا کیانی، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، هامون سیدی، صحرا اسداللهی، سیاوش چراغی‌پور، نادیا شادمان، سپیده مظاهری، سیدمهدی نریمانی و (با هنرمندی) سیاوش طهمورث و ثریا قاسمی، به همراه (هنرمند نوجوان) شارمین علیمحمدی، بازیگرانی هستند که در «پریسان» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

« زاغچی » سر از «  ازمیر »  درآورد!

فیلم کوتاه "زاغچی" به کارگردانی و تهیه کنندگی سیروس حسین جانی در بخش پانورامای جشنواره ازمیر ترکیه به نمایش در میاید.

جشنواره فیلم کوتاه ازمیر IZMIR KISA یکی از جشنواره های فیلم کوتاه در آسیاست که هر ساله در ماه نوامبر در شهر ازمیر برگزار می‌شود.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از رقابت پنج فیلم ایرانی در یک فستیوال خارجی تا اکران فیلمی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری»

در خلاصه داستان "زاغچی" آمده است: نوجوانی ۱۶ ساله برای حفظ موقعیت خانوادگی خود و فرار از فقر برای هدفی خاص جان خود را به خطر می اندازد، در صورتی که وارد یک بازی خطرناک شده و راهی جز نابودی ندارد....
 

نمایشنامه برلین ۱۰:۱۰  به چاپ رسید

نمایشنامه برلین ۱۰:۱۰ به نویسندگی علی صفری توسط انتشارات نیو و در قالب نمایشنامه‌های فارسی برای اجرا به چاپ رسید.

این نمایشنامه روایتی معمایی از لحظات پایانی جنگ جهانی دوم و سرنوشت برخی از بازماندگان ارتش رایش سوم است، برلین ۱۰:۱۰ پایانی بر سه‌گانه جنگ جهانی (آشویتس زنان، هولودومور، برلین ۱۰:۱۰) به نویسندگی علی صفری که هم اکنون راهی کتابفروشی‌ها شده است.

این نمایشنامه سال گذشته توسط رها حاجی زینل در خانه نمایش دا به شیوه‌ای متفاوت روی صحنه رفت و توانست با اقبال خوب مخاطبان روبرو شود.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از رقابت پنج فیلم ایرانی در یک فستیوال خارجی تا اکران فیلمی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری»

آشویتس زنان، هولودومور و جایزه سایر آثاری هستند که پیش از این توسط این نویسنده راهی بازار کتاب شده‌اند.

آشویتس زنان نخستین اثر از این مجموعه سه گانه است که به تازگی توسط نشر آماره چاپ دوم خود را تجربه می‌کند، دو نمایشنامه هولودومور و آشویتس زنان مهر ماه سال جاری در کشور اکراین روی صحنه رفته و همچنین در جشنواره شیر طلایی اکراین مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین دو اثر مربع و کرونوس دیگر آثاری هستند که از این نمایشنامه‌نویس در آستانه انتشار قرار دارند.

 

اکران فیلمی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری»

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری» از چهارشنبه ۱۹ آبان روانه پرده سینماهای سراسر کشور خواهد شد. 

فیلم سینمایی «منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملاً ایرانی ساخته شده و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است. 

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از رقابت پنج فیلم ایرانی در یک فستیوال خارجی تا اکران فیلمی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری»

محسن قصابیان نقش شهید ستاری را در فیلم سینمایی «منصور» ایفا می‌کند و لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سید جواد هاشمی، مهدی کوشکی و قاسم زارع سایر بازیگران این فیلم هستند. 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار